Direktlänk till inlägg 23 augusti 2010

Nu drar Europas ligor igång igen och då hakar vi på..

Av Dubbla Upp - 23 augusti 2010 11:29

Tjo,

Då det under sommaren inte är så mycket kul att spela på så tog vi en paus och laddade batterierna tills Premier League, la Liga och de andra ligorna satte fart igen.

Och satte fart gjorde ju PL, inte minst sagt Chelsea med två 6-0 segrar, smakstart. Andra omgången bestod utav tre 6-0 segrar (för jag tror inte kvällens match slutar så), däribland Newcastle, välkomna tillbaka.


Det är en match kvar innan andra omgången är fullbodad. Liverpool gästar Man $hitty och detta miljard-lag ska visa hemmapubliken vad de går för. Förra veckans startelva hade ett varuvärde på 1,8 miljarder(!)


En oerhört svårtippad match såhär en augusti-måndag, men jag vet vad jag inte ska sätta slantarna på iaf, $hitty!

Liverpool gick av Anflield förra helgen med 1-1 mot Arsenal, och det med en man mindre i andra halvlek, så de är troligtvis nöjda med det resultatet. Pool gjorde väl det mesta rätt mot ett oorganiserat Arsenal förutom Reinas fadäs i slutskedet som tog såpa istället för klister i handskarna i pausvilan. Ajaj det kostade 2p, men inte mig emot... Christian Poulsen har föstsärkt truppen, han petar Leiva eller Aquilani som är utlånad till Juve(bara läkarundersökning kvarstår innan pappren kritas).

City tror jag inte en sekund på i år, punkt. Dom får inte ihop att, inte denna säsongen iaf. Fortfarande en massa rykteskaruseller som stör, Tevez verkar inte trivas, Ireland gav hela organisationen en kjänga efter ankomsten till Villa som fortfarande svider, nyförvärvet Boateng (220 milj, för en BACK) krockade med drinkvagnen på flygplanet och tvingas vila 8 matcher, en bedrift i sig. Det enda positiva i detta lag är Joe Hart som verkar fått en nytendning, men man kanske inte ska dra för stora växlar av en match.

Som sagt, svårtippat. Jag tror på en målsnål afton..

Då Liverpool inte har någon riktigt målskytt när Torres form inte hittat tillbaka än och Citys miljardprojekt än är under uppbyggnad så säger jag..

Under 1,5 mål - 2,85 ggr musten.


Mvh Carsten!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dubbla Upp - 22 maj 2011 09:43

Tjena, Det här var fanimej inte igår. Den har legat nere av olika anledningar, vill inte gå in närmare på det, så..   Nu drar Roland Garros igång, eller Franska Öppna som den oftast kollas i folkmun. Jag ska slänga ihop i lapp så får vi se if...

NHL

Av Dubbla Upp - 17 november 2010 10:44

Ikväll är det en sjuhelvetes massa träningsmatcher i fotboll, bl.a så möter Sverige Tyskland, men det skiter jag fullständigt i för det är väldigt avhängt och ointressant. Istället testar vi lyckan i Nordamerika..   Detroit Red Wings - St Louis...

Av Dubbla Upp - 4 november 2010 09:41

Dagen efter CL riktar vi in oss på ett chansspel i EL..   Grupp B Rosenborg-Atletico Madrid (3,70-3,45-1,95) Då grupp B ligger öppen som en mussla, Leverkusen leder på 5p och norrmännen ligger sist på 3p, så tycker jag att ett spel på Rosenbo...

Av Dubbla Upp - 29 oktober 2010 10:36

Till helgen blir det att dunka in stålar på Elitserien..   Södertälje tar emot Modo hemma i Axa Sports Center. Med tanke på Modos form kan man bara in gå miste om denna chans att bli rik...?   Challe Berglunds gubbar har inte gjort mål på d...

Av Dubbla Upp - 26 oktober 2010 11:53

Av någon märklig andledning så kom jag inte in på sidan igår, ibland är cyber världen bra underlig!   5/6 spel satt igår.   det ända som inte gick in var att jag i halvtid mellan Napoli-milan satte att det skulle bli straffmål i andra halvlek...

Presentation


Signerat Roddan, Carsten & Lego

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Synpunkter här tack..


Ovido - Quiz & Flashcards